jelske.reismee.nl

Dag 1

Zo, eindelijk ben ik weer terug in Guernsey. Na zowat 16 uur in de auto te hebben gezeten (en geslapen) kwamen we eindelijk aan in St. Malo. Na een uurtje nog gewacht te hebben en te hebben ingecheckt kon ik eindelijk de boot op en kon het avontuur beginnen. Gelukkig had ik reispilletjes meegenomen en was het mooi weer. Op de boot even gechilled en genoten van het uitzicht. Toen eenmaal aangekomen op Guernsey werd ik weer van harte welkom geheten door Katie die me ophield van de haven. Na het geprop van 2 grote overvolle trolley's in een mini autootje waren we eindelijk onderweg naar het staffhouse.

De kamer in het staffhouse deel ik met Marloes, zij studeert in Apeldoorn internationaal toeristisch management, ze werkt bij de Front Office. Na kennismaking en de tas te hebben uitgepakt (wat veel zooi ook weer meegenomen) zijn we de stad ingegaan. Omdat de restaurantmanager mij de verkeerde werkkledinginstructies had gegeven moest ikacuutop zoek naar witte bloezen. Hij zei dat ze nergens anders te vinden waren dan op de kinderafdeling van de Marks en Spencers. En wat blijkt: inderdaad, ik pas in bloezen voor meisjes van 16 jaar (Engelse kinderen zijn nogal dik blijkbaar). Na dat probleem te hebben verholpen snel een milkshake gedronken en beltegoed gehaald. Daarna hebben Marloes, Ryanne (ander NL's meisje van Marloes haar school) de bus gepakt naar Vazon Bay en heerlijk nog even van de zon genoten. Eenmaal weer terug in St Peter Port hebben we bij Dix Neuf een heerlijk kindermenu naar binnen gewerkt ;). Die avond heerlijk gedoucht (zover het kan want het is zo klein dat je je kont niet kan keren) en drank gehaald. Eerst bij Dix Neuf al een Guinness gedronken, toen Grolsch en Jack Daniels in Staffhouse en Becks bij The Swann (pub). Daarna naar een club geweest en de beest uitgehangen. Om 1 uur maar teruggegaan wegens oververmoeidheid, haha.

Vanochtend met Marloes even boodschappen gehaald bij de Checkers (supermarkt die werkelijk zowat 24/7 open is) en naar Herm (klein eilandje in de buurt) gevaren. Daar hebben we zowat de hele middag in de zon liggen bakken en slapen. Na een lekker ijsje maar weer de boot terug genomen. Op de kamer nog heerlijk geslapen en net gedoucht, te erg ook verbrand. Zelfs met factor 50 op wil het nog niet lukken om NIET te verbranden, maar dan ook op de raarste plekken: zijkant voet, hoofdhuid en oogleden (vraag me niet hoe dat is gelukt). Voor de rest staat vanavond lekker niets op de planning. Morgen begin ik met werken en heb ik ontbijt en diner, dat betekent dat ik van 7 tot 12 en van 6 tot sluit werk. Tussen 12 en 6 gelijk even de verzekering en social security regelen en shoppen (alweer te leuke t-shirts gezien bij de New Look).

In tegenstelling tot de vorige stage heb ik nu wel internet op m'n kamer, vaste personeelsleden hebben bijna allemaal internet en daar mag je tegen betaling gebruik van maken. Verder zijn er best wel wat dingen verandert ten opzichte van 2008: voor de wasmachine moet je nu betalen, er is geen gasfornuis dus ben je genoodzaakt uit eten te gaan, staff food te eten (wat niet lekker is), of tosti's of iets uit de magnetron te maken. Maar goed, dat overleven we ook wel weer ;).

So far, so good!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!