jelske.reismee.nl

Eerste dagen en vrije dagen

Zo, de eerste 2 werkdagen en vrije dagen zitten erop. Maandag ben ik om 7 uur 's ochtends begonnen met het serveren van het ontbijt. Veel geleerd van Bartek, een Poolse jongen die er net een maand werkt. Werkzaamheden die ik o.a. moest doen: vragen of gasten koffie/thee/orange juice, grapefruit juice wilde, koffie/thee maken, borden en bestek poleren, toast maken en borden brengen naar gasten. Om 10 uur waren de gasten uitgeontbeten en mochten we zelf ontbijten, lekker croissant gehad en een gebakken eitje met toast. Daarna tafels weer ingedekt voor de lunch en weer borden en bestek gepoleerd. Om half 12 was ik klaar en mocht ik gaan. 's Middags maar alles van de Tax en Insurance geregeld om vervolgens om 6 uur 's avonds weer te beginnen met het serveren van het diner. Dit was een stuk uitgebreider dan verwacht en er werd maar weinig uitleg gegeven over alles, wat best frustrerend was. Ik had samen met Davis een groep van 12 mensen die we moesten serveren en dit was best lastig als je nog nooit in een restaurant hebt gewerkt. Het viel me best tegen maar gelukkig waren de gasten zeer aardig en behulpzaam. Om 10 uur mocht ik al naar huis omdat ik de volgende dag ook ontbijt moest doen en dus om 6 uur m'n bed weer uit moest, maaaaar: 's avonds eerst nog even lekker naar The Swann (pub) geweest voor een heerlijke pint Becks, haha. Om half 12 toch maar gaan slapen.

De volgende dag ging de wekker weer zeer vroeg: 6.10 uur. Omdat de maandag niet erg gezellig was verlopen op het werk en ik veel te weinig uitleg kreeg had ik er totaal geen zin in om te beginnen. Nadat het ontbijt toch nog wel redelijk was verlopen mochten we zelf ontbijten en daarna weer de tafels dekken (werkzaamheden zijn zeer saai). 's Middags ben ik zeer lui bezig geweest omdat ik zo moe was van het vroege opstaan en het werken. 's Avonds op het werk weer diner moeten serveren. Daniel, de restaurant manager, had me gelijk 5 tafels gegeven om te serveren terwijl ik totaal geen ervaring heb, dus ik was zeer boos. Gelukkig was Bartek er weer om me te helpen en Richard, een Nederlandse jongen. Ze hielpen me met het juiste bestek en de wijnkeuzes gelukkig. Van hun kreeg ik veel uitleg maar van Daniel en Leanna (restaurant (assistent) manager) totaal niets waardoor ik me echt gestresst voelde. Toen even later een order binnenkwam van een mevrouw, was het lam wat aan tafel geserveerd word. Ik totaal in de stress omdat ik het net pas 1x had gezien, dus ik naar Daniel dat ik nog nooit lam had bereid aan tafel, maar ik kreeg te horen dat ik het gewoon moest serveren. Nou ik met me beste gedrag het geprobeerd en het ging wel redelijk maar ik vond het zo rot dat niemand me uitleg gaf en ik gewoon maar moest proberen. Daarna na het serveren van gerechten, inschenken van wijn, water etc, moest ik om 9 uur naar de keuken toe om borden, glazen en borden te poleren. Na 2,5 uur!!!!! was ik eindelijk klaar en waren we klaar om te gaan, eindelijk om kwart voor 12 was ik op m'n kamer, doodmoe!

Gisterenochtend m'n eerste vrije dag chill begonnen met uitslapen en ff de stad in voor o.a. blaarpleisters (grote blaren opgelopen dinsdag) etc. Daarna belde Marloes (kamergenootje) dat ze wakker was en dat we wel samen naar de grote SafeWays (supermarkt) konden gaan. Wij de bus gepakt erheen en flink ingeslagen, moest o.a. wasmiddel etc allemaal halen. Daarna teruggegaan (in de regen) en bij het hotel om kleerhangers gevraagd, aangezien we 2 hangkasten hebben maar geen hangers. Daar kreeg ik van Daniel ook nog eens te horen dat mijn broeken niet geschikt waren voor het restaurant die ik droeg en dat ik andere moest halen, zo gezegd zo gedaan, 2 nieuwe broeken bijgehaald. (maar inmiddels teruggebracht omdat ik toch nog 2 andere broeken bij me had, oepsie) Die avond nog even gegeten bij Dix Neuf en de kamer opgeruimd. Daarna is Marloes even naar beneden gegaan om de stofzuiger weg te zetten en dat verliep nogal anders dan verwacht. Er zijn wat dingen gebeurd tussen Marloes en Richard die niet door de beugel konden waardoor Marloes huilend boven kwam. Na dit gemeld te hebben bij het hotel mocht ze afgelopen nacht daar slapen en ben ik vliegende keep geweest tussen het staff house en het hotel om spullen te brengen en voor de gezelligheid. Om 1 uur 's nachts eindelijk gaan slapen.

Vanochtend om 9 uur was Marloes alweer terug op de kamer en zijn we naar het hotel gegaan om te horen of er al een gesprek was geweest met de general manager en Richard maar er was niet veel op uit gedaan. Daarna met Marloes meegegaan naar het politiebureau om aangifte te doen en daar zowat wel 2 uur gezeten. Om toch voor vrolijkheid te zorgen zijn we de stad daarna ingegaan om te lunchen (heerlijk croissantje met scrambled eggs gehad) en te winkelen. Resultaat: luchtje, oorbellen, shirtje, schoenen, lipgloss (union jack print aan de buitenkant!) te kopen. Na 2 uur winkelen maar lekker teruggegaan naar de kamer en gedoucht om vervolgens nu lekker te relaxen. Zodadelijk lekker pannenkoeken in de magnetron gooien en m'n bed niet meer uitkomen, haha.

Morgen en zaterdag werk ik weer breakfast en diner, zeer verveld omdat je 's middags te moe bent omüberhauptnog iets te doen en je ook als het druk is tijdens het diner pas heel laat terug bent. Zondag heb ik lunch wat altijd helemaal vol zit bij ons restaurant dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen, gelukkig niet vroeg m'n bed uit en niet al te laat weer terug. Irritant is dat Daniel de rooster voor de volgende week pas zaterdag maakt en je dus niets kunt afstemmen of plannen, hopen dat het een beetje meevalt. Verder hoop ik ook dat ik de werkzaamheden leuker ga vinden en meer uitleg ga krijgen want zo gaat het 3 maanden hard aanpoten worden met toch wel wat tegenzin.

1 ding is zeker: het is heerlijk om weer terug te zijn op Guernsey!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!