jelske.reismee.nl

First week

Nou, de eerste werkweek zit er inmiddels op en ik ben kapot. Van de week zowat alleen maar onbijt en diner gewerkt wat in het weekend ontzettend druk was door groepen. Aangezien ik 0,0 ervaring heb in de horeca was het echt aanpoten en kreeg ik best weinig uitleg. Gelukkig waren Richard en Maartje (NL'ers) bereid om me veel uit te leggen omdat ik dat van de restaurantmanagers maar weinig kreeg.

Vorige week dinsdag (2e werkdag) moest ik 5 tafels alleen serveren en dat was gewoon niet te doen als je geen uitleg krijgt over hoe alles verloopt. Na best wel wat tegenzin toch de dagen doorgekomen en veel geleerd. Gelukkig heb ik super gezellige collega's wat onwijs meewerkt :).

Mijn kamergenootje is nu voor een weekje even naar huis toe door alles wat er hier gebeurd is en dat is zeer fijn. Heb lekker de kamer nu een week alleen en daar was ik ook echt wel ff aan toe.

Al met al moet ik toegeven dat ik het achteraf gezien zwaar verkeerd heb ingeschat het werk, het zijn lange uren, je weet nooit wanneer je klaar bent en als je geen ervaring hebt is het dubbel zo moeilijk als je het hele restaurant vol hebt zitten. La Fregate heeft op Guernsey echt een status om hoog te houden en is 1 van de duurste en luxeste restaurants van het eiland met uitzicht op de haven, Herm en Sark.

Van de week ook eindelijk Chris, de manager, weer gesproken en die was zeer blij om mij weer te zien, super sympathieke kerel waarvan je echt niet zou zeggen dat hij de general manager is, gewoon doodnormale kerel. Zondag en gisteren waren behoorlijk zware dagen.

Zondag moest ik lunch en diner werken wat betekent dat je om 10 uur 's ochtends begint tot half 4 en van 6 tot einde, amper dus tijd om te douchen etc. Ik zou eerst alleen lunch werken en had me daar al helemaal op verheugt maar omdat het zo druk was moest ik 's avonds ook bijspringen. Die zondagmiddag stond ik keuken, dat betekent dat je borden afdroogt, glazen poleert en bestek poleert. Dit was best fijn omdat na zoveel informatie en weinig eten, weinig vitamines en totaal ander ritme ik behoorlijk aan het shaken was en de hele dag al koppijn had. Die avond zag ik het dus ook echt niet zitten om mensen te serveren omdat ik al behoorlijk wat dingen had verkeerd gedaan van de week of dingen heb laten vallen. Gelukkig was Liene (assistent-restaurantmanager) zo vriendelijk om me die avond ook op keuken te zetten omdat ik me echt niet goed voelde als ik borden moest lopen. Gisteren had ik ontbijt en diner en met het ontbijt was er zowat 40 man, uitzonderlijk voor een ontbijt. Na veel ren gevlieg etc kon ik eindelijk om half 11 zelf ontbijten en om half 12 naar huis toe. Toen flink wat geslapen en lekker gedoucht om vervolgens om 6 uur weer fris en fruitig op het werk te staan. Gisterenavond had ik gelukkig maar 2 tafels van 2 waardoor ik me flink kon concentreren. Maar, ik kan nu eindelijk crepes suzette maken, heel gedoe, het zijn hele dunne pannenkoeken met siroop van sinasappel, citrus en drank. het duurt ongeveer wel 10 min. om te maken en je bereid het aan tafel in een verrijdbaargasblok, extra uitdaging dus omdat mensen zien wat je doet.

Vandaag en morgen ben ik lekker vrij. Vanochtend met Maartje de stad in geweest en flink wat ingeslagen, lees: gezichtsmaskertjes, haarmaskertjes, voetscrub etc. M'n lichaam heeft nu al te lijden onder de lange werkdagen en het weinige rust. Nu net lekker film gekeken en zo dus maar flink aan de gang met de maskertjes, haha. Vanavond ga ik uit eten met Maartje en Alexio en ik kreeg net ook al een smsje van Collin dat we vanavond de pub ingaan. Morgen belooft het mooi weer te worden en ga ik er lekker op uit om een cliffpath te lopen en bunkers te bezoeken.

Gelukkig zijn al m'n vakanties wel geregeld, over 4 weekjes komen m'n ouders al langs voor een weekje en hebben we lekker een huisje aan de kust met zwembad en al erbij. Als alles meezit ga ik ook het ena laatste weekend dat ik op Guernsey ben een weekend naar London met Erwin :) allemaal erg leuke dingen nog in het vooruitzicht. Helaas heb ik nog maar weinig foto's gemaakt maar dat is puur omdat als ik vrij ben ik de deur zowat niet uitkom omdat ik dan te moe ben om dingen te ondernemen.

Reacties

Reacties

Zwanenburgsealm

De aanhouder wint en je weet het "een echte Marcus"!
Knap hoor hoe je het allemaal op pakt, echt buffelen maar je leert zo wel erg veel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!